Got Your Back, Książki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Autor: Frank Alexander, Heidi Siegmund CudaTytu�: Got Your BackT�umaczenie: Piotr Studzi�ski (pacfan@polbox.com)DEATH ROW1. Wrightway SecurityNikt z Death Row nie m�wi, wi�c wi�kszo�� raport�w, kt�re czytasz, wype�nionych jest informacjami z drugiej r�ki, czasami precyzyjnymi, czasami nie, ale nigdy nie m�wi� one ca�ej prawdy. Czasami sam Suge Knight po�pieszy z odpowiedziami na pewne pytanie ze strony medi�w. Jednak�e Suge nie ma nigdy zamiaru powiedzie� ci co si� tak naprawd� dzieje, poniewa� nic z tego nie ma. Na okre�lonym poziomie Suge jest bardzo inteligentnym biznesmenem i m�wi�c szczerze lubi�em z nim pracowa�. Zanim poznano go jako dyrektora Death Row - wytw�rni muzycznej, kt�r� za�o�y� ze swoim prawnikiem Davidem Kennerem, a kt�ra zmieni�a ju� na zawsze muzyk� rap, wydaj�c w przeci�gu roku albumy Dr. Dre "The Cronic" i Snoop Doggy Dogga "Doggystyle" - by� ochroniarzem N.W.A., gangsta rapowego zespo�u z Compton, kt�ry zapocz�tkowa� kariery Dr. Dre, Ice Cube'a i Eazy-E, fantastycznych talent�w rapowych.Suge docenia� warto�� ochroniarza i traktowa� ochron� z szacunkiem. Aby otrzyma� prac� w Wrightway, nie trzeba by�o spe�nia� jakich okre�lonych wymog�w. Death Row nie okre�la�o wzrostu, rozmiaru, czy detali dotycz�cych mi�ni. Mimo, �e Reggie by� w�a�cicielem firmy, to tak naprawd� ustawi� go Suge. Jego pierwszym wymogiem by�o to, �eby wszyscy ochroniarze byli emerytowanymi policjantami i kropka. Nawet Reggie by� funkcjonariuszem policji w Compton, zanim zacz�� pracowa� dla Suge'a. Suge pragn��, aby ochroniarze byli w stanie trzyma� ich z dala od k�opot�w i aby mogli neutralizowa� sytuacj�. Zawsze m�wiono nam, �e jeste�my tam, aby by� wiarygodnymi �wiadkami, kiedy co� si� spieprzy. By� to g��wny pow�d, dla kt�rego ��dali by�ych policjant�w. Nie oczekiwali przeci�tnej osoby, kt�ra posiada referencje. Nie chodzi�o o to jaki by�em du�y, jednak sta�o si� to moj� zalet�. P�niej, kiedy pracowa�em z Tupakiem, wiem, �e mia�o to znaczenie. Przezywa� mnie "Big Frank" i my�l�, �e lubi� mie� ko�o siebie du�ego czarnucha. Faktycznie, Suge, mierz�cy 6 st�p i 3 cale i wa��cy 330 funt�w, musia� docenia� moje rozmiary i prac�, kt�ra pozwoli�a mi to osi�gn��. Sam podnosi� ci�ary i wiedzia�, �e ludzie bali si� go z powodu jego rozmiaru. By�em najwi�kszym pracownikiem Death Row i dok�adnie dopasowa�em si� do ich oczekiwa�.Zacz��em pracowa� z Death Row we wrze�niu 1995 roku, w tym samym miesi�cu, kiedy Tupac zosta� zwolniony z wi�zienia na Riker's Island, za 1.5 mln $ kaucj�, po odsiedzeniu o�miu miesi�cy za przest�pstwo seksualne. Suge wp�aci� kaucj� w zamian Tupac mia� nagra� trzy albumy dla Death Row. Nie wiem, czy wierzysz w �lepy los, ale ja dosta�em t� prac� w spos�b, kt�ry mo�na jedynie nazwa� przeznaczeniem. Jeden z moich kumpli K.J., pracowa� dla firmy wypo�yczaj�cej limuzyny, kt�rej u�ywa�a Death Row. Pewnego dnia zabra� Tupaca, aby dostarczy� go do studia nagraniowego Death Row, Can-Am, kt�re mie�ci�o si� w kalifornijskiej Tarzanie w okolicy Doliny San Fernando. Podczas kiedy zabija� czas, czekaj�c a� Tupac sko�czy nagrywa�, zacz�� rozmow� z moim kolejnym przyjacielem, Cedrickiem, kt�ry pracowa� dla Wrightway. Razem z Cedrickiem sp�dzili�my razem w Marines oko�o dekady i nie mia�em z nim kontaktu od czasu, kiedy opu�ci�em s�u�be. Cedric, Suge i Reggie Wright razem wychowali si� w tej samej okolicy w Compton. K.J. i Cedric jako� zacz�li rozmawia� o kulturystyce i zosta�o wymienione moje imi�. Cedric nie m�g� uwierzy�, �e K.J. mnie zna� i zapyta� go o m�j numer telefonu. Tej nocy, odebra�em telefon od Cedricka, kt�ry s�dzi�, �e wci�� pracuj� w Departamencie Szeryfa. Powiedzia�em mu o mojej pracy z Kashem i o czasach kiedy pracowa�em jako ochroniarz i facet prawie ze�wirowa�, poniewa� Wrightway w�a�nie og�osi�o, �e szukaj� kolejnego ochroniarza. W tamtym okresie szuka�em pracy i Cedric zach�ci� mnie, aby wys�a� do Wrightway m�j �yciorys.Powiedzia�em sobie: "Czemu nie?" Zna�em reputacj� Death Row, ale zda�em sobie spraw� z tego, �e nie mo�e mnie tu spotka� nic gorszego od tego co dzia�o si� w mojej starej okolicy, wi�c napisa�em �yciorys i za��czy�em jedno z moich zdj�� jako kulturysta. Da�em to Cedrickowi, kt�ry przekaza� to Reggiemu. Z tego, co mi wiadomo w tamtym okresie Larry Condiff pracowa� jako mened�er w firmie ochroniarskiej Wrightway, by� praw� r�k� Reggiego. "Zanim ujrza�em �yciorys," wspomina Larry, "S�ysza�em jak Cedric m�wi� o nowym potencjalnym ochroniarzu, a kiedy powiedzia�, �e ma na imi� Frank Alexander, ma�o nie zwariowa�em - Frank Alexander?!" Wiedzia�em, �e gdzie� tu by� w pobli�u, ale nie wiedzia�em gdzie i wywnioskowa�em, �e nie mo�e to by� m�j ziomek Frank. By�by to zbyt du�y zbieg okoliczno�ci." Cedric pokaza� Larry'emu zdj�cie. "Spojrza�em na nie i powiedzia�em, a niech mnie," m�wi Larry. Natychmiast do mnie zadzwoni� i by�o to co� jak powr�t do przesz�o�ci. Natychmiast zacz�li�my rozmawia� o naszej starej okolicy. Larry m�wi� mi, �e wraca� tam trzy razy od kiedy wyjecha�em i za ka�dym razem �yczy� sobie mie� szybszy bilet do domu. Rozmawiali�my o niekt�rych starych ziomkach z Manor, wi�kszo�� z nich nie �y�a. Jego najlepszym przyjacielem by� m�odszy brat Johnny'ego Browna, Alan, kt�ry tak�e sko�czy� martwy. Oboje wci�� tam mamy rodziny i nawet mimo tego, �e wszyscy nienawidz� Chicago, to wci�� boj� si� pozby� swoich korzeni. Poza tym, niekt�rzy z nich s� naprawd� przybici. Moja rodzina jest w bliskich stosunkach z Folks (G.D's), gangiem, kt�ry rz�dzi dzisiaj w Chicago.Fajnie by�o znowu si� spotka� i cieszy�em si� s�ysz�c, �e Larry'emu naprawd� dobrze si� powodzi, �e ma �on� i kilka dzieci. Powiedzia�, �e lubi pracowa� dla Wrightway i za�atwi� mi rozmow� kwalifikacyjn� z Reggie'im, lecz ostrzeg� mnie prosto z mostu: "Reggie to gn�j, patrz dok�adnie na sw�j czek i wszystko b�dzie w porz�dku." Cedric powiedzia� mi to samo. Za ka�dym razem kiedy nadchodzi�a wyp�ata, zawsze co� si� dzia�o, ale postanowi�em, �e b�d� szczery z tym facetem i powiem mu, �e nie jestem �adnym gnojem. Nast�pnego dnia pojecha�em do Paramountu, gdzie znajduje si� siedziba Wrightway. Paramount to zwyczajne, przemys�owe miasteczko w Po�udniowo �rodkowym Los Angeles, oko�o p� godziny drogi od Can-Am Studios. Reggie sp�ni� si� dwie lub trzy godziny i Larry powiedzia�, �e w�a�nie czego� takiego mog� si� po nim spodziewa�. Zanim si� zjawi� by�em z drodze powrotnej do Orange County. Zostawi� mi wiadomo�� na pejd�erze i powiedzia�, �e jest got�w si� ze mn� spotka�, wi�c zawr�ci�em. Reggie White mierzy oko�o 5 st�p, 7 cali i wa�y oko�o 260 funt�w. Z tego co mog� powiedzie�, to jego najbardziej imponuj�c� cech� by�a przyja�� z Suge'iem Knightem. Formalnie rzecz bior�c by� ochroniarzem Suge'a i byli ze sob� zwi�zani niczym bracia. W rozmowie z nim by�em bardzo bezpo�redni. Powiedzia�em mu, �e jestem lojalnym sukinsynem i �e nigdy nie k�sam r�ki, kt�ra mnie karmi. Chcia�em, aby zrozumia�, �e nie mam zamiaru mu nic zabra�, ale w zamian otrzyma niezawodnego pracownika. Jak si� p�niej dowiedzia�em, by� typem cz�owieka, kt�ry nie ufa� nikomu, poniewa� nie m�g� zaufa� samemu sobie.Dosta�em te robot� i zacz��em ju� nast�pnego dnia prac� w studio. Studio nagraniowe Can-Am, znajduje si� przy Oxnard Avenue w Tarzanie. By�o to g��wne miejsce za�atwiania interes�w Death Row, zanim kupili za 5 mln $ sw�j w�asny budynek przy Wilshire Boulevard, w eleganckim okr�gu biznesowym Los Angeles. Jednak podczas ca�ego okresu, w kt�rym z nimi pracowa�em, nagrywali w Can-Am. Tarzana jest ostatnim miejscem, w kt�rym ktokolwiek szuka�by muzyk�w Death Row. Jest to cicha, stonowana cz�� Dolina San Fernando, otoczona wy��cznie przez pracuj�c� klas� bia�ych ludzi i Meksyka�czyk�w. Prawdopodobnie Suge lubi� anonimowo��, na kt�r� pozwala�o mu Can-Am. Je�li nie wiedzia�e� co by�o grane, to nigdy nie zgadn��by�, �e tam s�. A nawet gdyby ci si� to uda�o, to zawsze s�u�b� mia�o dw�ch ochroniarzy, jeden przebywa� w korytarzu z wykrywaczem metali, aby sprawdza� ludzi wchodz�cych do studia. Drugi siedzia� w sterowni obs�uguj�c kamery ochrony, kt�re pokazywa�y wszystko to, co dzieje si� w ca�ym obiekcie. Biuro Suge'a znajdowa�o si� wewn�trz Can-Am i by�o ogromne. Zrobi� je tak, aby do niego pasowa�o, z wielkim, starym emblematem Death Row po �rodku dywanu, kt�ry le�a� na pod�odze, no i oczywi�cie kolorystyka utrzymana by�a w krwistej czerwieni. Suge Knight okazywa� swoje powi�zania z rezyduj�cym w Compton gangiem Bloods, w taki spos�b, w jaki lekarz pokazuje swoje uprawnienia jako lekarz medycyny. Niekt�rzy ludzie byli cz�onkami Elk's Lodge, a niekt�rzy gangsterami. Suge by� gangsterem. To on by� tym, kt�ry tworzy� zasady, kt�rych my przestrzegali�my i bez wzgl�du na to kim by�e�, albo z kim by�e�, by�e� przeszukiwany przy wej�ciu wykrywaczem metalu.Pierwszy raz spotka�em Paca w studio, nie d�ugo po jego wyj�ciu z Rikers's Island, nowojorskiego wi�zienia, w kt�rym sp�dzi� ostatnie osiem miesi�cy. Gdziekolwiek si� nie pojawi�, zawsze mia� przy sobie Outlawz, pi�ciu najwspanialszych go�ci jakich chcieliby�cie spotka�. Wszyscy byli nastolatkami, poza Malcolmem, on mia� 21 lat i wszyscy byli cz�ci� ekipy Paca. Byli to Muta, Malcolm, Yak, Fatal i Kay. Ka�dy z nich posiada� pseudonim, kt�re nada� im Pac, mieli je wytatuowane po lewej stronie szyji, mia� tak tak�e Pac, kt�ry by� Makavelim. Malcolm to by� Edi, Yak by� Kadafim, Fatal by� Whosane aka Hussein - wszyscy oni byli liderami znienawidzonymi przez Amerykan�w. Za pierwszym razem nie zwr�ci�em zbytniej uwagi na Paca. Mijali�my si� nawzajem w studio tylko skinaj�c do siebie albo podaj�c sobie r�k�. By�em przedstawicielem starszego pokolenia ni� wi�kszo�� z tych facet�w i niezbyt interesowa�em si� muzyk� zanim nie zacz��em pracowa� z Death Row. Zna�em Paca tylko z jego reputacji i to co wiedzia�em, niezbyt mi si� spodoba�o. Jednak lubi�em t� prac�. By�a zabawna. Zawsze co� si� zdarzy�o, co ci� roz�mieszy�o. W czasie kiedy pracowa�em jako ochrona w korytarzu, znala...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]